nuchtere creativiteit

Hans Vaessen - oprichter enovate media

Hans Vaessen

(excuus, excuus: deze website is nog zwaar in ontwikkeling!! Zoals je hier links al ziet moet ik er nog zwaar over nadenken… Ben inmiddels bovendien druk met enkele leuke projecten dus geef me even de tijd ;) )

Over communiceren moet je niet te ingewikkeld doen. Iedereen kan het. Kwestie van verplaatsen in je doelgroep en je verhaal duidelijk brengen.

En tòch verandert er op dit moment een heleboel. Eind jaren 90 verschoof communicatie van papier naar online. Tien jaar later was ‘Search Engine Optimization’ hot. Op dit moment heeft iedereen het over ‘Social Media’.

Net als tijdens de opkomst van internet is er ook nu weer een fase van ‘ik weet niet waar de trein naar toe gaat, maar wèl dat ik in moet stappen’. En ook nu zijn er weer allerlei prachtige kreten en modellen waarmee we hele spannende rapporten en plannen kunnen schrijven over de te volgen strategie.

Enovate media wil daar nuchter in zijn:

  • De doelgroep zèlf verandert niet. Hooguit hoe je hem bereikt en wat je hem vertelt. Want dat verandert wèl. Fundamenteel zelfs.
  • De eindbestemming is nog lang niet in beeld. Wat wel en niet werkt zul je in de praktijk moeten leren. Knip de uitdaging op in korte stappen. TMTM (Three Months To Market), TWTM of zelfs TDTM.

Dat vraagt om creatief denken, in combinatie met praktische en realistische benadering. Derhalve: nuchtere creativiteit.